Oh, experience is cheap if that's the company you keep

Att promenera hem från jobbet i morse var något av det jobbigaste på länge. Det är läskigt när man verkligen har noll energi och benen knappt lyder. Behöver kanske inte sägas att jag spenderat större delen av dagen i sängen. Det som är riktigt illa är att jag legat och spela pocket frogs på min Iphone. Kortfattat så handlar det om att föda upp grodar och avla fram ovanliga och därmed värdefulla sorter. Ni får skratta åt mig.



Bara för det får ni se mina fina grodor! Hahaha, jag dör!


Nu kollar jag I form med Anna Anka, jag tror jag älskar henne. Alla ska alltid hata henne men jag tycker att hon är störtskön! Jag älskar människor som saknar förmågan att skämmas, som vågar vara radikala och säga vad dom tycker utan att bry sig om andra människor blir sura eller tar illa upp. Visst hon har riktigt dinga åsikter ibland men det har dom flesta, skillnaden är att få vågar säga sånt som strider mot det som anses normalt eller korrekt. Heja Anna Anka, en frisk fläkt i en instängd värld av hyckleri.

Det värsta är människor som är så uppenbart skenheliga, det äcklar mig något vansinnigt. Sen ska det nämnas att man kan ha radikala åsikter och yttra dessa utan att trycka ner andra människor. Dock tycks folk bli stötta av att man bara säger det. Jag får alltid förklara mig i sådana lägen. "Jag säger inte att du har fel men jag anser att det är såhär" Bara för att du inte håller med mig, eller kanske egentligen vet att jag har rätt men inte VILL hålla med mig så behöver du inte uppföra dig som en bäbis. Just saying. Det är riktat till alla dom som blir sura för att jag vågar förklara hur jag ser på saker och ting.

Jag försöker sällan eller aldrig övertyga folk om någonting. Jag är vegetarian och varit det i 10 år men har aldrig försökt övertyga någon om att hon/han inte ska äta kött. Däremot har fler personer än jag kan räkna försökt övertyga mig om att jag borde äta kött, i många fall hade personen i fråga sett till att idiotförklara mig på köpet. Känns inte som särskilt trevligt eller smart beteende eller hur? Om det normala är att äta kött undrar jag hur smarta normala människor verkligen är.

Men visst, fine, jag erkänner! Ibland kör jag över folk, med mening. Ibland är jag nästan elak. Jag vet! Men det är endast när jag vet att jag har rätt. Jag vet vilka av mina åsikter som är baserade på fakta eller erfarenhet och vilka som är baserade på mina känslor eller saker jag hört och alltså inte verifierat. Dom flesta jag mött tycks inte kunna skilja på dessa två. Det är en fin egenskap att kunna skilja på vad man vet och vad man tror, skillnaden är enorm. Det är ofantligt störande när någon sitter och hävdar att jag har fel när jag har korrekta kunskaper om ämnet medan dom läst något i Aftonbladet eller hört en polare snacka om det. Bespara mig sådant tack, min tid när lite för dyrbar.

Så, dagens dryghet avklarade. Nu kolla jag film om sorterar kläder istället.





xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0