How can you say you're close to god and yet you talk behind my back as though I am not a part of you

Jag är inte död! Spenderade helgen i Götet, fredagen hos syster och lördagen firade vi Simon som envisades med att fylla år. Sen i söndags kväll har jag haft feber och svullna lymfkörtlar i hals och nacke. Har därför bara legat i sängen och varvat Zelda: Ocarina of time. Nu mår jag bättre vilket är tur för jag ska till det nya jobbet i morgon och fredag.

Kan någon laga mat åt mig? Känns som att jag får koka soppa på en spik för när man legat sjuk några dagar finns tydligen inte mat hemma. Kattens torrfoder känns mer och mer läskande. På tal om katten så tog hon en simtur i snön igår. Vi har nämligen ca 20cm här och minst 30cm på altanen. Stackars kissen har blivit en innekatt och hon är inte glad kan jag säga. Snön gör mig glad, börjar få seriösa julkänslor! Ska nu börja shoppa julklappar, har som tur var rätt bra koll på vad jag ska köpa. Nästa fredag blir det pepparkakasbak med älsklingen, är så sjukt peppad! Vi ska go all out med glasyr och diverse dekorationer. Alla kan förvänta sig pepparkakas-katter! På lördag-söndag blir det nog Götet igen för att shoppa snygga pepparkakasformar, en stor fet julblomma och några fina ljusstakar. Självklart ska jag umgås med folk också men just nu är allt jul i mitt huvud.

Någon mer än jag som hatar att blogg.se inte har några knappar för bläddring bland inläggen längst ner? Om alla andra bloggar har det tycker jag att blogg.se borde klara av att sätta dit dom med. Vad är felet undrar jag?
På tal om blogg-relaterade problem, vart finns alla riktiga bloggerskor? Minns ni dom som skrev underhållande texter, la upp roliga/fina bilder och kändes som någon man kunde bli vän med? Nu verkar 99% av alla som bloggar vara desperata småtjejer med daddy issues som hela tiden visar upp halvnakna bilder för att få läsare. Jag har bara två frågor. Vart finns deras föräldrar och varför tror dom att dom endast är så bra som deras bröst är stora? Fattar inte att så många unga tjejer kan ha så låg självkänsla att dom måste få bekräftelse av sliskiga snubbar på nattstad. Många blir förbannad på såna tjejer och kallar dom idioter. Jag får en klump i magen av ångest och önskar att jag kunde förklara för varenda en att dom är värda mer, önskar att jag kunde få dom att förstå. Man skulle kunna skylla på bloggerskor som Paow, Dessie och Kisse för visst har dom uppmuntrat en hel generation tjejer att vika ut sig på internet men tyvärr är problemet större och svårare än så. Allting ytligt får mer fokus och makt i en civilisations nedgångl. Sex, pengar, makt och yta tar över till den grad att allt av egentlig vikt glöms bort. Vi kan enkelt se det hos tidigare civilisationer, kanske tydligast i antiken Rom. Så dessa tjejer är inte ett tecken på kassa förebilder eller ungdomars idioti utan ett tecken på vår civilisations förfall. Precis som det mesta du kan läsa i tidningen. Jag utmanar dig att gå in på aftonbladet.se och inte hitta minst 5 artiklar som tyder på att våran världen, ursäkta uttrycket, är på väg käpprätt åt helvete.

Men visst. Det är lättare att hata bloggtjejerna, lipa över sina feta lår och spendera alla pengar man har på hårfärg än att för fem sekunder bry sig om någon annan än sig själv. Snälla säger jag bara, jag tillhör inte denna generationen.




I övrigt fascineras jag av att min hjärna kan hoppa från ljusstakar till fjortis-bröst till civilisations undergång på under 5 min. Min hjärna är konstant överaktiv, det skapar sömnproblem men gör att man klarar sig briljant i skolan och i diskussioner. Nu middag, perhaps mooorrfoder!






xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0