You will exhale cinnamon clouds

Nu är jag sliten. Sprang runt över hela stan och när jag kom hem blev det 3 timmar i köket utan att ens få sätta mig ner. Resultatet är en överraskande god lasagne och jättegoda kakor. Har aldrig bakat småkakor i hela mitt liv men tydligen är jag grym på det. Ska baka ännu fler till jul för dessa lär det bli strykande åtgång på. Har städat, slått in julklappar och julpyntant lite med. Kakorna blev rätt okej snygga faktiskt, nästa gång ska jag jobba på att få dom lite jämnare dock, haha. Nedan finns det busenkla receptet, om någon är intresserad. Riktigt fina julkakor!



Brysselkex.
(ca 50 st)

200g smör
1 dl strösocker
4 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
1 tsk vaniljsocker

garnering:
röd karamellfärg ( eller vilken färg man nu vill ha)
strösocker

1. Rör smör och socker smidigt. Tillsätt vetemjöl, potatismjöl och vaniljsocker och arbeta ihop till en deg.
2. Dela i två bitar och forma rullar 4 cm i diameter. Låt vila i kylen i 1 timme.
3. Pensla rullarna med karamellfärgen och rulla i socker. Skär  ½ cm tjocka skivor. Lägg på plåt med bakplåtspapper och grädda i 10 minuter på 200 grader.


Det har äntligen slutat snöa, förstår inte hur mkt det ska komma. Försökte knäppa några okej bilder förut men det hade börjat mörkna så min iphone pallade inte riktigt med. Ska lägga mig nu, i morgon blir det att jobba på posten. Gonatt gott folk!





Fantastisk låt, usel kvalité. Tyvärr finns det ingen annan version.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0