For all the things I've left behind, I'm positive that I'm not blind

Åh ledig dag! Sitter fortfarande och myser med en kopp kaffe. Åt nyss av mina för julen hemmagjorda veg-köttbullar. Dom var mums kan jag säga. Alldeles strax ska jag promenera in till stan för en del ärenden. Ska hämta ut ett paket från djurmaxi.se med Sonja och Nikkis julklappar, ladda på busskortet, köpa julklappar till Mormor och Mamma och sen till solariet. Från och med i morgon har jag två dagar ledigt innan julafton, känns sådär. Skulle varit ledig lördag-måndag nu egentligen men fick chansen att jobba dygnet lördag-söndag och jag kunde ju inte tacka nej. Goa pengar.

Sen ska jag gå runt och mysa hemma. Sätta på julmusik för att sedan slå in paket och baka. Har nämligen fått för mig att jag bara måste baka Brysselkex. Hittade ett recept på det i en julbaks-tidning på jobbet i lördags och blev så sugen då jag inte ätit dom sen jag var riktigt liten. Tror dom är relativt smaklösa, som ljusa småkakor brukar vara. Men det kan ju vara lite kul, iaf av nostalgiska skäl. Mormor kommer nog tycka att det är roligt om jag plockar fram dom på julafton.



Visst ser det gott ut? Mums! Nu blir det stan, ska ta ett kort på den absurda snömängden så ni får se. Kommer snö och bakbilder senare. Bye for now.






xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0